ERP riešenie od spoločnosti Infor sa v závodoch ŠKODA Plzeň používa s úspechom už 15 rokov. Táto stabilná spolupráca je možná tiež vďaka forme podpory Kompetenčného centra – útvaru Informačné systémy spoločnosti ŠKODA ICT s.r.o. (skôr ŠKODA HOLDING a.s.).
Na prelome rokov 1999/2000 bol starý informačný systém ŠKODA Plzeň kompletne nahradený ERP riešením, vtedy označovaným ako Baan IV. GEMMA Systems spol. s.r.o. sa ako poskytovateľ českej lokalizácie podieľal na nasadení komplexného informačného systému v jednotlivých závodoch Plzenskej Škodovky.
V roku 2004 došlo ku konsolidácii IT služieb naprieč významnými výrobnými spoločnosťami a vzniklo kompetenčné centrum s dostatočnou kapacitou, schopnou riešiť 90% požiadaviek užívateľov ako z pohľadu optimalizácie procesov a zaškoľovaní nových užívateľov, tak aj z pohľadu integrácie doplnkových riešení.
Škoda ICT má dnes v oblasti podpory Informačných systémov celkom 7 konzultantov, 2 vývojárov a 3 technikov aplikačnej podpory. Pozitíva spolupráce uvádza Martin Vondrák, riaditeľ útvaru Informačné systémy:
„Najväčší prínos vidím v úzkom kontakte s kľúčovými užívateľmi systému, kedy naša kapacita dovoľuje dostatočne diskutovať problémy a navrhovať následné riešenia. Vďaka dlhoročnej skúsenosti s jednotlivými prevádzkovými detailmi užívania ERP riešenia dokážeme efektívnejšie posúdiť a sformulovať požiadavky na spoločnosť GEMMA Systems. Tiež sa veľmi osvedčilo zaradenie sa do zákazníckej komunity dodávateľa. Tu sú k dispozícii mnohé riešenia a postupy, ktoré sú pre našich užívateľov veľkým bonusom. Pokiaľ by sa mali prínosy tejto formy spolupráce nejak kvantifikovať, odhadujem, že sa jedná o ročnú úsporu v riadkoch stoviek tisícov až miliónov korún.˝
Komplexné riešenie nasadenia Informačných systémov v ŠKODA pokrýva všetky procesy výrobného podniku od ponukového riadenia až po fakturáciu a expedíciu. Taktiež pokrýva aj celý životný cyklus výrobkov ŠKODA od diskusie nad zákazníckymi požiadavkami, cez vývoj konštrukcie a návrh technológie až po zaistenie prevádzky záručného a pozáručného servisu po celú dobu životnosti výrobku. Vďaka tomu sú v projekte využité integrácie na špecializované sytsémy napríklad na podporu technickej prípravy výroby, PLM systémy, NES systémy, APS systémy, WMS systémy, systémy správy dokumentov a workflow.
Systém podporovaný kompetenčným centrom ŠKODA ICT pracuje s aplikáciou umožňujúcou prácu 270 súčasne pracujúcich užívateľov, čo v praxi predstavuje systém pre obsluhu viac ako 800 užívateľov ERP systému.